Mydland

Du bruker en gammel versjon av Microsoft Internet Explorer
Du bruker en gammel versjon av Internet Explorer. Vi anbefaler å laste ned en nyere nettleser
Les mer

Sidenavigasjon

Bilde
Mydland
Kvalitet gir mersmak
Vi er en av landsdelens sterkeste merkevarer og spesialister på pølser og spekemat

H. Mydland ble etablert i 1920 av Henrik Mydland - opprinnelig fra Rogaland. I dag drives bedriften videre av 4. og 5. generasjon Mydland i nye og moderne lokaler i Tromsø. Bedriften har 36 ansatte og en omsetning på ca 100 millioner kroner. Tradisjoner, kompetanse og kvalitet har alltid vært kjerneverdier for virksomheten, og Mydland er en av landsdelens sterkeste merkevarer. Bedriften har fått en rekke utmerkelser - deriblant NM-tittel, kjøttbransjens hederspris og 4 gullmedaljer under norgesmesterskapet for kjøttprodukter i 2016. Ble i 2017 kåret til årets lokalmatleverandør av Hurtigruten samt fikk vi kjøttbransjens egen hederspris. Utnevnelsen henger høyt, og berømmer bedriften vår som kvalitetsbevisst, innovativ og bærekraftig.

 

Tradisjoner, kompetanse og kvalitet har alltid vært kjerneverdier for virksomheten

Selv om vår jobb nr 1 er å lage gode produkter av godt kjøtt, har vi i årevis betraktet involvering og engasjement som et viktig kriterium for å lykkes. Vi jobber derfor kontinuerlig med å skape gode relasjoner til både store og små produsenter – lokalt og nasjonalt. En rekke av våre spesialiteter krever nøye utvalgte råvarer av særdeles god kvalitet, og dette er ikke mulig å gjennomføre uten et nært, godt og forpliktende samarbeid. Når råvarene er i hus starter den viktigste jobben for oss som kjøttprodusent: Å lage delikate, velsmakende og trygge produkter som møter behovet hos både private husholdninger, profesjonelle kjøkken og detaljhandelen. «Kvalitet gir mersmak» er kundeløftet som har stått sentralt siden etableringen av bedriften.

 

Vi jobber kontinuerlig med å skape gode relasjoner til både store og små produsenter

Mydland har ikke eget butikkutsalg, men vi møter kundene gjennom en rekke andre kanaler: På restaurantbord, kafeer og i kantiner, i hyller, ferskvare- og frysedisker i dagligvarehandelen, i pølsekiosker og bensinstasjoner, på store og små arrangement, via catering og i nettbutikk. Kundenes forventninger til merkevaren Mydland skal møtes – enten det dreier seg om et stykke kjøtt på en restaurant eller en skive skinke på et smørbrød. Grossister og andre profesjonelle kunder stiller i tillegg høye krav til vår evne til logistikk og levering, og vår suksess som leverandør er betinget av at hele bedriften tar ansvar når det gjelder. Dette jobber vi mye med, og da er det ekstra hyggelig med gode tilbakemeldinger som eksempelvis utnevnelsen som «Årets leverandør « til Hurtigruten.

Etablert
1920
Område
Nordnorge
Kurt Henrik Mydland
Produkter fra Mydland
Artikkelbilde Fagbrevkurs

Dette er kurset for dem som har lang erfaring som kokk (minimum 5 år), men som mangler den formelle kompetansen. 8 samlinger som gir godt grunnlag for den teoretiske prøven i kokkefaget. Praksiskandidatordningen er en ordning for voksne som kan dokumentere lang og allsidig yrkespraksis.

Artikkelbilde Ta betalt for takeaway med Vipps

Mange bedrifter lurer på hvordan de skal ta betalt for tjenestene sine i disse koronatider. Her er rådene og tipsene fra Vipps.

Artikkelbilde I'm Here

Den letteste måten å komme i gang med besøksregistrering på er å bruke en digital tjeneste som f.eks. I’m Here. Med I’m Here kan gjestene enkelt skanne en QR-kode, sende SMS, bruke nettleseren eller appen på mobilen for å melde sin ankomst.

Artikkelbilde Spesialitet

Spesialitet-merket er et informasjonsmerke for norskprodusert mat og drikke, basert på de beste lokale råvarene, særegne lokale oppskrifter og laget av stolte fagfolk.

Artikkelbilde Hva er lokalmat?

«Mat- og drikkeprodukter med en lokal identitet/særegen opprinnelse eller spesielle kvaliteter knyttet til produksjonsmetode, tradisjon eller produkthistorie.» - matmerk.no

Til kassen