Dybvik

Du bruker en gammel versjon av Microsoft Internet Explorer
Du benytter Internet Explorer. Vi anbefaler å laste ned Chrome, Edge eller Firefox.
Les mer

Sidenavigasjon

Bilde
Dybvik
Smak, kvalitet og kunden i fokus
Gjennom tilvirkningen til klippfisk blir torsken gjenfødt i en renere og en ekstatisk nytelse

Jakob & Johan Dybvik AS er en familiebedrift som i dag blir videreført av tredje generasjon Dybvik. Bedriften holder til midt inne i Borgundfjorden, på sørsiden av Ålesund på Sunnmøre, og har produsert tradisjonell klippfisk i snart 100 år. De er tre brødre som fører arven videre; Jan Petter, Sindre og Jakob Dybvik – de ”tre bacalao-musketerne”. Bedriften ble startet av deres farfar i 1923, og de har alle tre fysisk vokst opp i bedriften og var så heldig å få bli med og lære kunsten av å lage god klippfisk av deres far helt fra barnsben av. Dette håndverket fører de videre, og de forsøker hver dag å lage verdens beste klippfisk.

 

Klippfisk er havets spekeskinke med en helt unik og fantastisk smak

Da brødrene tok over bedriften ønsket de å ta vare på de gamle tradisjonene, samtidig som de så inderlig ønsket å gjøre dagens forbruker oppmerksom på det fantastiske produktet. De bestemte seg derfor for å skape en klippfiskbedrift med smak, kvalitet og kunden i fokus. Fra dette ståstedet har de videreutviklet bedriften deres og klippfiskmarkedet i Norge med nye spennende produkter.

 

Når det gjelder produksjon, tukler vi ikke med håndverket vårt

De jobber kontinuerlig med produktutvikling og har på den måten har vi fått en naturlig utnyttelse av hele fisken som bidrar til lite svinn. Under produksjonsprosessen oppstår det som Dybvik-gutta kaller ”klippfiskmagi”. Klippfiskmagi er en konsentrasjon av smak og næringsstoffer, som skjer gjennom foredlingen. 10 kilo levende fisk blir konsentrert til en protein- og smaksbombe på ca. 3,5 kilo, totalt forskjellig fra råstoffet – en gastronomisk nytelse er født.

Etablert
1923
Område
Vestlandet
Jakob Dybvik
Produkter fra Dybvik
Artikkelbilde Sett en vinner på menyen!

NM i kjøtt gikk av stabelen i forrige uke og på pallen var flere av Unil +sine produkter. Se hvilke her!

Artikkelbilde SKÅRET – en helt ny måte å oppleve iskrem på

Hos Hennig-Olsen Is er vi alltid utforskende, kreative og lekende når det gjelder smak. Vi mikser, blander og oppdager. Toppinger, crumbles, strøssel, biter, bær og sauser kan blandes på uendelige måter. Det er slik vi fant fram til Skåret.

Artikkelbilde Mochi! En iskald og spennende dessert på menyen

Mochi er opprinnelig en japansk rett, hvor deilig iskrem pakkes inn i en risbasert, fargerik deig bedre kjent som mochi-deig. Mochi er en spennende og ny måte å servere iskrem på, og smaker best når de er temperert. Mochi kan spises slik den er, glasere den med en saus eller serveres som del av en dessert.

Artikkelbilde SUP? Single Use Plastics.

Allerede 3.juli blir en god del av engangsplast produkter forbudt i Norge og EU. Men vi i ASKO Servering skal sammen med våre leverandører hjelpe deg med gode alternativer!

Artikkelbilde Hygiene og smittevern

Renhold er kanskje viktigere enn noen gang. For å få en bedre oversikt har vi i ASKO Servering laget en brosjyre med oversikt over produktene innenfor denne katagorien. Ta en titt i vår nye brosjyre!