Hvorfor Greenway-Norge sine produkter?

Sidenavigasjon

Bilde
Annonsørinnhold

Hvorfor Greenway-Norge sine produkter?

Det viktigste i det daglige er at produktene er stabile og gode å spise og drikke av, på og med. Samtidig så er våre produkter på lag med naturen, og din bedrift kan stå rett i ryggen og vite at miljø, bærekraft og etisk handel er ivaretatt. Produktene hjelper deg med å øke omsetningen din og kunden blir glad for at dere har valgt en god løsning som er på lag med miljøet.

Greenway-Norge er en familiedrevet bedrift som siden starten i 2010 ene og alene har jobbet med å fremme bionedbrytelige, bærekraftige, miljøvennlige produkter som følger strenge sosiale og etiske krav. Flesteparten av produktene er laget av naturens avfall som eksempelvis palmeblader, siv og strå som har samlet CO2 i sitt sesonglange liv.

 

Fra starten og frem til 2017 ble vi sett på som litt rare og det har vært en lang vei, samtidig har det hele veien vært en del store bedrifter, som eksempelvis Forsvaret, som har sett at det vi gjør er bra og derfor har heiet på oss. Det har gitt oss motivasjon til å stå på.

 

Vi bestemte oss i 2012, for det lille målet, at vi skulle forandre hele bransjen.

Våre produkter har på grunn av grundige produksjonsmetoder, uten langkjedede Fluorforbindelser, mange sertifiseringer og en god etisk sosial handel vært et dyrere alternativ. Vi har hele tiden sagt at dette er et verdivalg noe mange kunder har stemt i sammen med oss på, og med tid og voksende volum vil investeringen som alle har gjort i miljø gi høyere volum og lavere priser.

 

Vi står på barrikadene og kjemper for gode miljø og folkehelsealternativer overfor myndigheter og de som er viktige påvirkere i miljøarbeidet.

 

Vi har i 2017 og 2018 fått 460 av 460 mulige poeng i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden sin undersøkelse med tanke på miljø, bærekraft og etisk handel. Vi tar ikke på oss sikkerhetsbelte fordi det er et krav, men fordi vi mener det er smart.

 

Fra 2017 har det virkelig skjedd mye og de to siste årene har vi vokst over 500%, tusen takk for tilliten. Vi gleder oss over å se at markedet fortsetter bevegelsen mot bedre miljø og folkehelsealternativer.

 

Vi blir glade om du er med oss og løfter videre! 💚


Produkter fra Greenway

Artikkelbilde Havrotto fra Den Sorte Havre

På Tveter Gård i Våler i Østfold har det vært dyrket havre i mange hundre år, sannsynligvis tilbake til vikingtiden. Her bor familien Anstensrud, nøye og flinke gårbrukere, som liker å kunne fortelle nøyaktig hvor et produkt kommer fra og hvordan det er laget.

Artikkelbilde Ha spennende alkoholfrie alternativer på menyen!

Har du vært sjåfør, gravid eller av en annen grunn ikke drukket alkohol på restaurant eller byen? Det kan bli kjedelig å bare drikke brus eller alkoholfritt øl. Her har vi samlet noen ideer til alkoholfri drikke du kan ha på menyen.

Artikkelbilde Brødrene Øyo kniver

Brødrene Øyo på Geilo har laget verktøy, økser, kniver, kjøkkenutstyr og gaveartikler i over 130 år. Kvalitet er grunnstenen i familiebedriften, og slik har det vært siden Knut Øyo startet historien i 1882.

Artikkelbilde Burgerbølgen forsetter

Har du disse trendene på burger-menyen din? Hev kvaliteten med hamburgerbrød fra Lantmännen Unibake

Artikkelbilde Fra frukt til bønne: Gjæringsprosessen påvirker kvaliteten

I de aller fleste land plukkes kaffebærene for hånd. Det går med rundt 5000 bær til en kilo ferdig brent kaffe! Bærene plukkes når de er modne, det vil si når bærene endrer farge fra grønn til gul og deretter rød – med ett unntak! Kaffesorten gul bourbon har en genetisk feil og blir ikke rød, men – som navnet tilsier – dyp gul når bærene er modne.