Hvordan kan vi hjelpe deg?

Ofte stilte spørsmål

1. Finn varen du ønsker å bestille
2. Trykk på det grønne handlekurvikonet
3. En lilla flik kommer til syne til venstre for handlekurvikonet (se bilde) - klikk på denne og du kan velge størrelsen på anbrekket.

1. Øverst på siden finner du et felt med et forstørrelsesglass og teksten "Søk i din varebok".
2. I dette feltet kan du enten skrive inn epd nummer, navn på produkt, navn på leverandør eller et ord i produktet du vil søke opp.
3. Når du begynner å skrive kommer det opp forslag under. Du kan enten velge fra denne hurtiglisten, eller trykke enter for å få alle resultater på ordet du søker på. 
4. Om du skriver feil ord, vil du få andre ordforslag.

Tips: 
Om du klikker enter i søkefeltet i stedet for å skrive noe, vil du få opp hele vareboken din. På venstre side i vinduet kan du da filtrere mellom leverandører, varegruppe, allergener etc. 

Tilbaketrekkingsskjema skal kun benyttes når du som kunde har mottatt melding om tilbaketrekking av en vare du har fått levert fra NorgesGruppen/ASKO. Frist for å registrere kreditering i tilbaketrekkingssaker er tre dager etter at du har mottatt meldingen fra NorgesGruppen. Har du flere varer som skal krediteres, trykker du på ”klikk for flere varer”. Felter med stjerne * må fylles ut.

Slik gjør du:

- Logg deg inn på gammel netthandel netthandel.askoservering.no. Oppe i høyre hjørne er det en boks hvor det står "Vil du prøve vår nye netthandel?"

- Klikk på "registrer meg" og fyll ut informasjonen som er påkrevet. 

- Du får en epost fra oracle.com med påloggingsinformasjon til ny netthandel. Linken i eposten er gyldig i 24 timer.

- Bruk informasjonen fra eposten til å logge deg på askoservering.no.

- Om du ikke får eposten, sjekk spamfilter.

- NB: Du vil beholde tilgangen med eksisterende brukernavn og passord på gammel netthandel foreløpig, selv om du også får tilgang til ny. 

 

VIKTIG: Kontantkunder kan ikke logge på ny netthandel enda. Kun kunder med fakturaavtale har tilgang til ny netthandel pr. i dag. Andre kunder fortsetter å bruke netthandel.askoservering.no

Leverandører og admin i kjedene skal også fortsette å bruke gammel netthandel. 

En mottaksbekreftelse/ordrebekreftelse skal du som regel få etter ca. 3 min. Har den ikke kommet innen 15 minutter bør du kontakte kundeservice hos din grossist. En bestilling er ikke å anses som endelig før du har mottatt ordrebekreftelse. Er det avvik på ordren kan du korrigere ordren før ordrefristen går ut.

Det er flere måter å vedlikeholde handlelistene på. 

Slik legger du til nye varer i en handleliste: 

1. Velg handleliste-fanen
2. På venstre side ser du en oversikt over dine handlelister. Her kan du legge til og fjerne handlelister. 
3. For å legge til nye varer i handlelisten kan du gjøre et søk i vareboken. Når du har funnet riktig vare og er i listevisning, hold musepekeren over riktig vare og et gult ikon dukker opp. Klikk på dette ikonet, og du kan herfra velge hvilken handleliste du vil legge varen i. 

Slik legger du varer i handlekurven:

1. Velg den handlelisten du vil handle fra
2. Klikk på handlekurvikonet om du bare skal ha en vare
3. Hvis du ønsker å handle flere varer, huk av de varene du vil handle i avhukingsboksen til venstre for varen. Klikk på "Velg handling" og legg i handleliste
4. Om du ønsker å slette varen fra handlelista huker du av de varene det gjelder, og klikker på "Velg handling" og slett vare.